Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Rzecznik Praw Pacjenta: Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
fax. (22) 506 50 64
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta
-
- 800 190 590 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych),
- czynna 24h / 7 dni w tygodniu
- e-mail:
Przyjęcia interesantów w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta odbywają się w:
-
- poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00
- wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- środa – w godzinach od 9.00 do 15.00
- czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Narodowy Fundusz Zdrowia – Łódzki Oddział Wojewódzki w Łodzi
Sekretariat Dyrektora – ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
e-mail:
-
- Godziny pracy siedziby ŁOW NFZ w Łodzi: (od poniedziałku do piątku 8.00-16.00, we wtorek 8.00-18.00 sala obsługi, ul Kopcińskiego 56)
- Infolinia dla Pacjentów NZF czynna codziennie w godz. 8.00-20.00 pod numerami telefonów: 801 002 275 – dla tel. stacjonarnych, 42 299 92 75 – dla tel. komórkowych i z zagranicy
- Bezpłatna linia kolejkowa pod numerem tel. 800 889 808 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00
W sprawach skarg i wniosków Dyrekcja Szpitala Powiatowego w Radomsku przyjmuje:
-
- Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa: dr n. med. Andrzej Kałmuk: Poniedziałek 13:00 – 14:00
- Naczelna Pielęgniarek: mgr Bożena Łuszczyńska: Czwartek 13.00 – 14.00
TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW
-
- Skargę lub wniosek może złożyć pacjent lub osoba upoważniona przez niego
- Skargi mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie, za pomocą faksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu
- Skarga powinna wpłynąć do Kancelarii Dyrektora Szpitala lub do Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta Szpitala w dni robocze od godz. 8.00 do godz. 15:00
- Skarga w formie pisemnej, oprócz danych osobowych i adresowych skarżącego, powinna zawierać syntetyczny opis okoliczności zdarzenia, którego dotyczy, ewentualnie osób w nim uczestniczących, zakresu stwierdzonych nieprawidłowości itp.
- Na skargi pisemne skarżący otrzymuje odpowiedź na piśmie w terminie 30 dni od daty wpłynięcia skargi
W Szpitalu Powiatowym w Radomsku funkcjonuje stanowisko Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, do zadań którego należy m.in.:
-
- nadzór nad przestrzeganiem praw pacjenta w Szpitalu Powiatowym w Radomsku,
- podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacji łamania praw pacjentów,
- przyjmowanie skarg i zażaleń od pacjentów leczonych w naszej jednostce,
- udzielanie ustnych i pisemnych odpowiedzi na pytania i skargi pacjentów,
- okresowa analiza skarg i wniosków kierowanych do Pełnomocnika,
- stały monitoring realizacji praw pacjenta we wszystkich komórkach organizacyjnych szpitala,
- ocena realizacji zapisów ustawowych dotyczących Praw Pacjenta,
- analiza ankiet oceny satysfakcji pacjenta z pobytu w Szpitalu Powiatowym w Radomsku,
- wywiady i rozmowy indywidualne z pacjentami, jego rodzinami lub przedstawicielami ustawowymi,
- ocena realizowanych świadczeń zdrowotnych w aspekcie przestrzegania praw pacjenta we wszystkich jednostkach organizacyjnych, edukacja personelu medycznego w zakresie przestrzegania Praw Pacjenta.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
mgr Anna Kumor
Szpital Powiatowy w Radomsku
Sekcja Organizacji, Nadzoru, Statystyki i Dokumentacji Medycznej
ul. Jagiellońska 36, 97-500 Radomsko
piętro IV
telefon: 44 685-47-60